Boek Review Koken met Vuur: Familie over de Kook geeft 2 exemplaren weg!

Een paar maanden geleden kregen wij voor onze andere blog het boek binnen Koken met Vuur. Zoals jullie weten zijn wij gek op lekker eten, lekker eten klaarmaken en op bbq’n. Het is dus totaal geen straf om kookboeken te mogen reviewen. Het is ook helemaal geen straf om mensen blij te maken, dus we hebben weer een te gekke win-actie. Wij geven namelijk maar liefst 2 boeken Koken met Vuur weg.

Koken met vuur

De lay-out van het boek spreekt mij meteen aan. Het ziet er stoer uit en het geeft duidelijk weer waar het boek over gaat. Namelijk koken met vuur! Nieuwsgierig als ik ben, dook ik meteen het boek in om te kijken wat voor recepten er allemaal in staan. Nu kwam er wat verwarring. De recepten die er in staan zijn aan de ene kan ontzettend basis en aan de andere kant ook weer helemaal niet voor de hand liggend. Dit is geen boek waar je even snel doorheen moet bladeren. Het is een boek waar je voor moet gaan zitten en wat je even op je moet laten inwerken. Dit is totaal geen straf omdat het boek heel erg mooi weergegeven is. Er staan super mooie foto’s in en het klinkt misschien heel raar, maar ook het papier voelt erg prettig. Het is stevig papier wat lekker in de hand ligt en een luxe gevoel geeft. Het boek start met een persoonlijk verhaal over de schrijver, een topkok uit Zweden, Niklas Ekstedt. Hij neemt je mee in zijn verhaald over zijn passie voor koken en over het roer helemaal omgooien. Super herkenbaar want ik heb een paar jaar geleden ook het roer helemaal omgegooid. Daarna krijg je uitleg over het koken op vuur en wat je hiervoor nodig hebt. Als je dus de tijd neemt om alles goed te lezen dan kan je ook echt een hoop leren.

Er staan echt een heleboel lekkere en ook wat meer aparte recepten in het boek Koken met Vuur van Niklas Ekstedt
Boek Koken met Vuur. Ga terug in de tijd en ga eens echt koken met vuur. Durf jij het aan?

Niklas Ekstedt

Dit is hoe het boek geïntroduceerd wordt:

De ultieme combinatie van lekker eten, ontspannen en de natuur komt samen in dit prachtige kookboek van de Zweedse topkok Niklas Ekstedt.

Estedt kookt alles op open vuur en is daarin de enige expert op zijn kookniveau. Je hoeft daarvoor niet helemaal naar Scandinavië. Met de praktische tips en recepten in Koken met Vuur kun je ook in je eigen omgeving genieten van het smeulende vuur, geknetter van brandend hout en de rook die de specifieke smaak geeft aan de gerechten.

Een heerlijk boek om thuis of tijdens familieweekenden te gebruiken. Geen ingewikkelde kooktechnieken, dit boek brengt je terug naar naar de primitieve methodes van weleer, met makkelijk verkrijgbare ingrediënten en benodigdheden. Laat het vuur het werk doen.

Terug naar vroeger

Het grappige vind ik, dat ik zo gewend ben aan het koken op gas, dat het me in eerste instantie helemaal niet makkelijk lijkt om zo mijn eten te gaan bereiden. Natuurlijk was dit vroeger anders en was dit de manier van eten bereiden, maar dit is in de loop der jaren helemaal veranderd. Neemt niet weg dat het super gaaf is om uit je comfort zone te stappen. Dit is ook zo leuk aan het koken….je bent nooit uitgeleerd. Daarbij kan ik eindelijk wat vaker onze Dutch Oven gaan gebruiken. Zoals jullie hebben kunnen lezen hebben wij pas de keuken helemaal verbouwd. Wij hebben gekozen voor een enorm groot 110cm vrijstaand inductiefornuis…maar dit was dus helemaal niet nodig geweest 😉

Familie over de Kook geeft 2 exemplaren weg

Omdat wij jullie lezers ook graag nieuwe technieken willen laten leren, geven wij 2 boeken van Koken met Vuur weg. Wat moet je hiervoor doen?

-Like de Familie over de Kook Facebookpagina (als je dit nog niet gedaan hebt)