Thuis bij Familie over de Kook

Helaas pindakaas maar onze vakantie zit er alweer op. Wij hebben het echt geweldig gehad in Egypte. Bereid je dus maar voor op heeeeeel veel foto’s!!!! Uiteraard bestaat het leven niet alleen maar uit vakantie vieren, dus er zijn ook niet vakantie foto’s. Vlak voor de vakantie heb ik gelukkig een beetje kunnen voorwerken, zodat ik wel recepten klaar had staan voor op de blog als wij terug kwamen. Helaas is het weer hier in Nederland een stuk minder aangenaam. Laten we hopen dat de zomer snel zijn intrede doet!

Voordat we op vakantie gingen heb ik nog even flink doorgewerkt. Er staan dus nog een heleboel lekkere recepten op de planning voor op de blog.
Eén van die recepten was deze kip in zwarte pepersaus: zonder pakjes en zakjes. Super lekker en super simpel om te maken.
De avond voordat we op vakantie gingen had ik geen zin om te koken. Daarom zijn we gezellig gaan eten bij één van onze favoriete restaurants Barraca. De meiden waren al helemaal hyper….en hebben dus dan ook bijna niet geslapen die nacht.
‘S morgens om half 6 kwam Jos (jan willem zijn vader) ons ophalen om ons naar Schiphol te brengen. Ontbijten deden we dus voor het gemak maar op het vliegveld. Wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar…..wat een prijzen!!!! Volgende smeer ik wel broodjes thuis. Hahaha als een echte Hollander.
5 minuten voor vertrek. Vooral Beaudine was echt behoorlijk zenuwachtig. Die kleine draak was vooral een stuiterbal….als dat maar goed gaat in het vliegtuig?
Geef haar een hoofdtelefoon en een Ipad en ze vermaakt zich wel. Gelukkig hadden we een aantal tekenfilms gedownload zodat ze zich niet hoefde te vervelen. Daarbij had Amaranthe ook super veel huiswerk meegekregen, dat konden we dus ook alvast maken in het vliegtuig.
Whoeeeee!!!!! We zijn er!!!! Hallo Egypte, hallo 30 graden en zon 🙂 Nog even een kwartiertje met de bus naar ons hotel en plons het zwembad in!
Helaas liep die plons in het zwembad eventjes iets anders. Ik was namelijk behoorlijk chagrijnig toen we bij ons hotel aankwamen. De eerste blik op de ligbedden die op ons balkon stonden, beloofde namelijk niet heel veel goeds.
Daar bleef het inderdaad niet bij. Zie de vloer in onze badkamer….ieuw!!!!! Ik kan hier zoooooooo niet tegen. Wat een smerige bende en dat voor één van de duurste resorts in Hurghada. Ik was echt super teleurgesteld. Gelukkig werd door het management alles super goed opgelost. De kamer kreeg een mega schoonmaakbeurt en als we nog niet tevreden waren, dan mochten we naar een andere kamer. De schimmelplekken waren uiteraard niet ineens weg omdat veelal onder de kit zat maar het was wel echt stukken beter. De ligbedden buiten werden vervangen en onze vakantie kon eindelijk beginnen.
Dat de schoonmakers in onze kamer bezig waren, gingen wij een hapje eten. Wij hadden namelijk niets meer gegeten sinds het ontbijt en de kinderen waren ook echt heel erg hongerig. Kip met patat is ook in Egypte altijd goed hahaha.
Wat hadden we uitgekeken naar deze vakantie. Eventjes helemaal niets doen en genieten van mekaar.
Met slaperige oogjes zaten we de volgende ochtend aan het ontbijt. Beaudine heeft de tijd van haar leven gehad in Egypte met al dat lekkere eten. Onder die berg chocopasta liggen namelijk pancakes….zie je ze liggen? Hahahaha. Onze lekkerbek 🙂
De hele vakantie hebben we de kinderen bijna niet gezien. Met zoveel glijbanen en zwembaden hoefde Beaudine en Amaranthe zich namelijk niet te vervelen. Jan Willem voelde zich op de glijbanen ook weer even een kind en offerde zich graag op om mee te gaan.
Van al dat zwemmen wordt je natuurlijk wel moe. Hier ligt onze prinses even heerlijk te slapen in het zonnetje….uiteraard wel met haar ooglapje hahaha.
Zoals je misschien al gezien hebt, hebben we echt alleen maar gelegen, gezwommen en gegeten. Amaranthe heeft nog nooit zo goed gegeten. Gelukkig niet alleen maar patat maar heeft ze ook andere gerechten geproefd.
Wat heb ik een heimwee naar Egypte. Het was echt zo ontzettend lekker! Dit was onze eerste keer in Egypte maar zeker niet de laatste keer.
Hier heb ik ook erg heimwee naar hahahahaha. De weegschaal was iets minder blij met mij. Ik ben namelijk in 1 week tijd ruim 2 kilo aangekomen. Is natuurlijk ook niet zo vreemd met al die lekkernijen. Amaranthe was maar liefst ook een kilo aangekomen, Beaudine bijna een kilo (en dan heeft zij het meeste gegeten van ons allemaal) en Jan Willem iets meer dan een kilo. Al met al ben ik dus het meeste aangekomen, terwijl ik over alle dagen gezien wel het minste gegeten heb. Het leven kan soms zooooo niet eerlijk zijn 😉
Vaste prik na het zwemmen rond 17.00 was iets te snacken halen. Jan Willem en de kinderen wisselde wel af qua eten. Hier kozen ze voor een hotdog.
De volgende dag werden er burgers gegeten. Ik vond ze allebei niet zo lekker, dus ik sloeg over. Hahaha je hoeft geen medelijden te hebben met mij, want zoals je gezien hebt, maakte ik het dubbel en dwars goed met de zoete gerechten.
Gekke meiden!
Dit is toch het toppunt van genieten. Heerlijk pootje baden in de zon met je favoriete boek van Dolfje Weerwolfje.
Konden we maar altijd op vakantie zijn. De hele week hebben ze geen één keer ruzie gemaakt. Helaas hebben ze dat de afgelopen 3 dagen dubbel en dwars ingehaald. Hahahah ze vliegen thuis momenteel elkaar alleen maar in de haren.
Wij hadden in ons resort echt een super aardige ober. Hij was super vriendelijk en galant. Als je hoort hoeveel uur die mensen daar werken….echt super veel respect. Hij sliep maar 4 uur per nacht. Hij stond er ‘s morgens en ‘s avonds. Alleen tussen de middag had hij eventjes “pauze”.
Laatste ontbijt in het hotel, dan moet je het er natuurlijk nog eventjes van nemen.
Amaranthe was ruim 1 kilo aangekomen…yes!!!! Ook eenmaal thuis eet ze nog steeds goed. Even duimen dat het zo blijft.
Ik was in Egypte echt verslaafd aan de anijsthee daar. Zo waanzinnig lekker. Ik heb het helaas hier nog niet gevonden. Dus als je weet waar ik anijsthee kan kopen, laat het mij weten 🙂
Wij waren helemaal verbaasd maar in het vliegtuig terug naar Nederland kregen we gewoon een maaltijd en drinken aangeboden. Het eten in een vliegtuig ziet er nooit zo heel smakelijk uit maar gelukkig was het verder wel prima te eten. Heen vlogen we met Corendon en terug met Almasria. Hier hadden wij nooit van gehoord maar de service was in ieder geval prima.
Op vakantie in Egypte kregen wij onze eerste opdracht voor Familie over de Kook. Super trots!!!!! Het was wel eventjes stress want het ging om een paaskip opdracht. Zondag meteen een mooie paastafel gemaakt, een super lekkere kip (al zeg ik het zelf) en natuurlijk mocht mijn paas tiramisu met advocaat ook niet ontbreken. Beaudine en Amaranthe vonden het super gezellig om alvast in paassfeer te eten.
Dit was het eindresultaat. Een pittig gekruide paaskip met een frisse salade en natuurlijk zelfgemaakte friet.
Gisteren maakte ik voor de lunch deze pannenkoek met spinazie, fetakaas en chorizo. Het recept volgt snel op de blog.

Zo dit waren een heleboel foto’s. Hopelijk hebben we je een beetje mee kunnen nemen op onze vakantie. Zoals je kunt zien zijn we het resort niet afgeweest en hebben we echt een enorme luie vakantie gehouden….heerlijk!!!! Tot over 2 weken 🙂