thuis bij familie over de kook: Heerlijk een paar dagen in de Eifel en een nieuw gezinslid

Mensen die denken dat het hebben van een blog een luizenleventje is…die hebben het echt ontzettend mis. Jan Willem en ik zijn 7 dagen in de week nog net geen 24 uur per dag bezig met zowel B4men als Familie over de Kook. Nu hoor je ons absoluut niet klagen, want ons werk is echt super leuk, maar soms mis je weleens een momentje voor jezelf en met elkaar. Wij zijn een paar dagen naar De Eifel in Duitsland geweest en zijn echt even tot rust gekomen.

Zondagochtend vroeg vertrokken wij richting Duitsland om naar de Eifel te gaan. Amaranthe was helemaal hyper en Beaudine kon nog wel wat slaap gebruiken. Boyd vond het ontzettend spannend en wij ook….dit was de eerste keer dat hij zo lang achter in de auto moest. Gelukkig ging het allemaal prima.
Aangekomen op onze camping Eifelidyll hebben we eerst uiteraard onze tassen uitgeladen. Daarna was het de bedoeling om het 10 km lange Römerpfad te lopen. Deze route komt langs watervallen, Romeinse resten, een deel van de Keltische ringmuur, Kasteel Ramstein en gaat over meerdere hangbruggen. Super gaaf leek dit ons maar het was heel zwaar!!!!! Helaas hebben we na 2,5 km al moeten besluiten om terug te gaan. We sloegen een willekeurig pad in om terug te lopen. Helaas was dit helemaal niet zo makkelijk en de kids waren behoorlijk in paniek geraakt of we wel de auto terug gingen vinden. Zij waren ontzettend bang dat we in het bos moesten overnachten. Gelukkig hebben we de auto teruggevonden en konden ze opgelucht ademhalen. (niet alleen de kids overigens)
We hadden de kinderen McDonald’s beloofd omdat zij op de site gezien hadden dat ze in Duitsland veel meer keus hebben dan hier. Dit was zeker waar en sorry voor de McDonald’s haters….het was echt onwijs lekker. Misschien kwam het door de flinke wandeltocht maar het smaakte meer dan prima! Ziet er foodblogger waardig uit toch, zo eten in de auto 😉
Niet alleen de kinderen waar blij….ook Jan Willem was erg blij met zijn drie dubbele cheeseburger!!!
Ik lach hier wel maar mijn gedachten zeggen toch echt iets anders. Ik ben wel gewend om te wandelen maar dit was wandelen van een heel ander kaliber. Alles gaat in de Eifel steil omhoog en steil naar beneden. Het is echt een ongelofelijk mooie natuur, dus dat maakt een heleboel goed. Hier zijn we begonnen aan het Römerpfad, wat we dus helaas niet afgemaakt hebben. We hebben met de kinderen afgesproken dat we in Nederland druk gaan oefenenen met wandelen en onze conditie en dat we hem volgend jaar nog een keer gaan lopen….maar dan lopen we hem helemaal uit.
Super trots op deze twee toppers! Ze hebben ontzettend goed gelopen en het was echt heel erg zwaar. Dit was overigens een andere wandelroute namelijk de Teufelsschlucht.
Na een flinke wandeltocht zagen we deze watervallen. In het echt was het indrukwekkender dan zo op foto. Helaas moesten we alleen ook nog dat hele stuk teruglopen hahaha.
Van wandelen wordt je moe!!! De kids hebben nog nooit zoveel geslapen in de auto.
Zo dat is even anders koken dan thuis. Ik beschik over de luxe van een best grote keuken thuis en dan is dit wel eventjes behelpen. Ach, waardeer je des te meer wat je thuis hebt. Alles was overigens ontzettend schoon in het huisje….en dat uit mijn mond!
Wat eet je op een camping? Juist! Macaroni….Duitse macaroni hahaha…ik vond het een beetje een vreemd vorm voor macaroni.
Alsof hele stukken wandelen niet genoeg was. Jan Willem wilde ook graag een stuk gaan hardlopen. Nou, dat heeft hij geweten! Het was ontzettend zwaar, dus een ijskoud biertje heeft hij wel verdient.
De eerste ochtend op de camping kregen we een heerlijk ontbijt van de eigenaren. Wat een ontzettend vriendelijke mensen…heel erg gastvrij. Het ontbijt was heerlijk!
De tweede…tevens laatste ochtend…was het ontbijt iets minder uitgebreid hahaha. Wel lekker en gezellig 🙂 Ik zit er ook heel charmant bij whahaha
Niet alleen de kids waren uitgeteld van het vele lopen. Boyd is ook nog nooit zo sportief geweest en lag s’avonds helemaal voor pampus.
YES!!! onze POS wijn…prosecco…geef het een naam… kwam eindelijk binnen. Wij kijken trouw iedere maandagavond naar Helemaal het Einde. Ik vind ze super leuk maar volgens mij vind je ze of leuk of je vindt ze helemaal niets. Bij ons is hij goedgekeurd en is het gelukkig geen miskoop geweest onze nieuwsgierigheid 🙂
Whahahaha zo gelachen met het maken van deze foto’s. Het gevoel na het lopen was zowel pffff als yeah!!! Amaranthe vond maar dat we raar aan het doen waren 🙂
Wauw! Op terugreis zijn we ook nog even door Luxemburg gereden en dit was ons uitzicht. Super mooi toch! Ik mis het echt nu al.
We gingen op de terugweg eerst nog langs Wildpark Schmidt in het noorden van de Eifel. Een leuk kleinschalig park met wat boerderijdieren, herten en zwijnen. Je loopt door het bos een wandeltocht van zo’n 1,5 uur. Echt een aanrader als je met kinderen bent.
Selfie Time!!! hahaha ik begin het te leren. Is nog best moeilijk om iedereen erop te krijgen….
Kijk Jan Willem eens stoer doen. Je ziet het op de foto niet goed maar dit was nog best een behoorlijke klim om tussen de rotsen in te gaan staan. De natuur in De Eifel is echt prachtig. Heel bizar dat het maar 3,5 uur rijden van Nederland ligt.
Ja hoor….weer McDonald’s!!! Omdat we Boyd mee hadden was dit toch echt wel het makkelijkst voor op de terugreis. Ik heb trouwens nog onwijs gelachen met Jan Willem. Ik wilde graag een pretzel proberen. Hij een bakker in, komt hij met 2 enorme zware pakketten aanzetten. Ik vraag “wat zijn dat” zegt hij “pretzels” Dat kan niet zeg ik! Maak ik het open zit er roggebrood in! JA MAAR….er staat toch een afbeelding van een pretzel op de verpakking whahahha…MANNEN!!!
Ik kan niet genoeg foto’s laten zien van het prachtige uitzicht. Sorry Jan Willem ik bedoel niet jou, al zie jij er ook goed uit hoor 🙂
Een dag nadat we thuis kwamen was helaas de cavia van Amaranthe overleden. Ze was compleet overstuur, was echt super zielig. Gelukkig maakt dit nieuwe gezinslid het leed beter draagbaar. Mogen wij jullie voorstellen aan Flappie….nee hoor grapje…ons nieuwe konijn heet Billy!

Wauw! Wat hebben wij GENOTEN met hoofdletters. Ik had niet verwacht dat we het zo mooi en fijn zouden gaan vinden in De Eifel. Deze reis was ons aangeboden door het Duits Verkeersbureau voor onze andere blog B4men. We zijn zondag erheen gereden en dinsdag weer terug. (alleen de accommodatie is betaald en het ontbijt, de rest hebben we zelf betaald) Dit was echter veeeeeel te kort. Er is zoveel te zien en vooral te doen, dat wij absoluut nog terug gaan. Het is maar 3,5 uur rijden dus dat is heel goed te doen en de natuur is daar echt prachtig. (ja ik weet dat ik dat al 100x heb gezegd 🙂 ) De meiden willen sowieso volgend jaar wel de 10 km van het Römerpfad lopen en ik wil het liefst van het najaar ook nog een keertje terug. Als is het maar 1 dag om heerlijk te wandelen. Als je trouwens nog tips hebt om hier in Nederland heerlijk te lopen, laat dit dan achter in de comments onderaan het artikel of op de Familie over de Kook Facebookpagina.